ΟΜΟΡΦΙΑ: 10 τροφές που παγώνουν τον χρόνο

ΟΜΟΡΦΙΑ: 10 τροφές που παγώνουν τον χρόνο

omorfia5

Κανένα μεμονωμένο τρόφιμο δεν περιέχει το σύνολο των απαραίτητων για το δέρμα θρεπτικών συστατικών. Εντούτοις, υπάρχουν ορισμένα τρόφιμα που, εάν χρησιμοποιηθούν κατάλληλα, μπορεί να του προσφέρουν το «κάτι παραπάνω».

  1. Ανανάς: όταν τρώγεται νωπός, προσφέρει στον οργανισμό μεγάλες ποσότητες βιταμίνης C, χλωρίου, καλίου και ενζύμων όπως η βρωμελίνη. Η βρωμελίνη έχει αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες, συμβάλλει στην αντιμετώπιση των δερματικών φλεγμονών, στην προστασία των επιθηλιακών κυττάρων και στη ρύθμιση της αλκαλικότητας. Όταν ο ανανάς καταναλώνεται έπειτα από πρωτεϊνούχα γεύματα, βοηθάει στην καλύτερη χώνεψή τους.
  • Γλυκοπατάτες: έχουν χαμηλότερο γλυκαιμικό φορτίο από τις κοινές πατάτες και περισσότερη β-καροτίνη, η οποία δρα αντιοξειδωτικά, διεγείρει την ανανέωση των κυττάρων, προσδίδει ελαστικότητα στην επιδερμίδα και την προστατεύει από την ηλιακή ακτινοβολία. Η γλυκοπατάτα, βρασμένη ή ψημένη, μπορεί να συνοδεύσει σχεδόν όλα τα φαγητά ή να φαγωθεί μόνη της, ακόμα και ως ενδιάμεσο σνακ.
  • Ελαιόλαδο εξαιρετικά παρθένο: αυξάνει την αντιοξειδωτική θωράκιση του οργανισμού, βελτιώνει την υφή του δέρματος και μπορεί να παράσχει αντιρυτιδική προστασία. Ο ωφελιμότερος τρόπος για να καταναλωθεί είναι ωμό, δηλαδή ως έχει, χωρίς να υποστεί την οποιαδήποτε μαγειρική επεξεργασία, π.χ. στα λαχανικά και τα όσπρια, πάνω σε ψωμί αντί άλλης λιπαρής ύλης ή μόνο του (μόλις ξυπνήσετε το πρωί, 1 κουταλάκι με άδειο στομάχι).
  • Καρύδια: εξαιρετική πηγή φυτικών ω-3 λιπαρών με υψηλή περιεκτικότητα σε α-λινολεϊκό οξύ, το οποίο καταπολεμά φλεγμονές της επιδερμίδας και ανακουφίζει από δερματίτιδες και εκζέματα. Περιέχουν, επίσης, πολλή βιταμίνη Ε και αργινίνη, αμινοξύ που βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος. Επειδή όμως οξειδώνονται εύκολα, πρέπει να προτιμάτε τα συσκευασμένα σε κενό αέρος ή να τα αγοράζετε με το τσόφλι και να το σπάτε πριν τα καταναλώσετε.
  • Κολοκυθόσποροι: πλούσιοι σε πολυακόρεστα λιπαρά και βιταμίνη Ε, γνωστή για τις αντιοξειδωτικές, προστατευτικές και αναπλαστικές της ιδιότητες. Χρησιμοποιήστε ανάλατους κολοκυθόσπορους αντί άλλου σνακ (το ξεφλούδισμά τους μειώνει τη νευρικότητα) ή καταναλώστε τους αποφλοιωμένους μαζί με γιαούρτι ή νιφάδες βρώμης. Ταιριάζουν, επίσης, σε σαλάτες φρούτων και λαχανικών, σάλτσες ζυμαρικών και σε συνδυασμούς με ρύζι και όσπρια.
  • Μοσχάρι ψαχνό: περιέχει λίγα κορεσμένα λιπαρά και χοληστερίνη. Αντίθετα, αποτελεί καλή πηγή πρωτεϊνών, καρνοσίνης, που δρα αντιγηραντικά, βιταμινών Β, που μειώνουν τη λιπαρότητα του δέρματος, σιδήρου και ψευδαργύρου, ο οποίος βοηθάει στην παραγωγή κολλαγόνου. Προτιμότερο να τρώγεται βραστό και να το συνοδεύετε με πολλά λαχανικά και κάποια πηγή «καλών» υδατανθράκων, όπως γλυκοπατάτα, πλιγούρι ή κινόα.
  • Νιφάδες βρώμης: εξαιρετική πηγή βραδυφλεγών υδατανθράκων, που δεν ανεβάζουν απότομα το σάκχαρο στο αίμα, και φυτικών ινών, που διευκολύνουν την εντερική λειτουργία. Ο επωφελέστερος τρόπος για να τις καταναλώσετε είναι ωμές, αφού πρώτα τις μουλιάσετε σε ρόφημα σόγιας, αμυγδάλου ή χυμό μήλο και κατόπιν τις αναμίξετε με ψιλοκομμένα φρέσκα φρούτα, ξερά φρούτα και ξηρούς καρπούς ή σπόρους. Μπορείτε επίσης να τις βράσετε ελαφρώς, προτιμότερο σε νερό, και να φτιάξετε χυλό.
  • Πορτοκάλια και μανταρίνια: πλούσια σε βιταμίνη C, που προστατεύει από την οξείδωση και είναι απαραίτητη για την αναδόμηση του κολλαγόνου, φολικό οξύ, που βοηθά στον πολλαπλασιασμό των κυττάρων, και σε κάλιο, που ρυθμίζει το ισοζύγιο νερού στον οργανισμό. Προτιμότερο να τα τρώτε αυτούσια και όχι ως χυμό, μόνα τους ή σε συνδυασμό με φρούτα άλλων χρωμάτων, μέχρι το απόγευμα και όχι προς το βράδυ.
  • Σαρδέλες: περιέχουν πρωτεΐνες, ω-3 λιπαρά, βιταμίνες Β και ιχνοστοιχεία, όλα αναγκαία για το δέρμα. Είναι καλύτερο να τρώγονται βραστές με λαδορίγανη, σκόρδο και μαϊντανό ή ψητές με σάλτσα ντομάτας και ρίγανη. Εναλλακτικά, επιλέξτε σαρδέλες ωμές (όχι παστές) διατηρημένες με ελαιόλαδο σε γυάλινα βαζάκια και καταναλώστε τες σκέτες ή λιωμένες με μουστάρδα, σκόρδο και κρεμμύδι ή μέσα σε σαλάτες λαχανικών.
  • Τσάι: ανεξαρτήτως χρώματος, τα τσάγια από το φυτό Camellia sinensis αποτελούν ένα πρώτης τάξης αντιοξειδωτικό, προστατευτικό και αντιγηραντικό ρόφημα. Απολαύστε το τσάι με λίγο χυμό λεμονιού, χωρίς προσθήκη ζάχαρης ή άλλων γλυκαντικών υλών. Αποφύγετε την κατανάλωσή του πριν από το φαγητό ή αμέσως μετά. Μπορείτε να το συνδυάσετε με φρέσκα φρούτα, ιδίως δε με πράσινο μήλο.

Εξαιρετικά χρήσιμα τρόφιμα για το δέρμα είναι επίσης: αβγό, αβοκάντο, ακτινίδιο, αμύγδαλα, βατόμουρα (φρέσκα ή κατεψυγμένα), γιαούρτι, κακάο, καφές, καρότο, κεφίρ, κουνουπίδι, κρεμμύδι, μπρόκολο, μύδια, ντομάτα και προϊόντα αυτής, πιπεριές, ραδίκια, ρεβίθια, ρόδι, σκόρδο, σόγια, σολομός, σπανάκι, στρείδια, φασόλια, όλα τα υπόλοιπα φρούτα, λαχανικά και χόρτα (ειδικά τα άγρια) καθώς και τα μυρωδικά.

Μην ξεχνάτε ποτέ τον υπ’ αριθμόν 1 φίλο του δέρματος: το νερό!

πηγή: bovary.gr

figura

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

Ετικέτες:

ΟΜΟΡΦΙΑ: 10 τροφές που παγώνουν τον χρόνο

ΟΜΟΡΦΙΑ: 10 τροφές που παγώνουν τον χρόνο

omorfia5

Κανένα μεμονωμένο τρόφιμο δεν περιέχει το σύνολο των απαραίτητων για το δέρμα θρεπτικών συστατικών. Εντούτοις, υπάρχουν ορισμένα τρόφιμα που, εάν χρησιμοποιηθούν κατάλληλα, μπορεί να του προσφέρουν το «κάτι παραπάνω».

  1. Ανανάς: όταν τρώγεται νωπός, προσφέρει στον οργανισμό μεγάλες ποσότητες βιταμίνης C, χλωρίου, καλίου και ενζύμων όπως η βρωμελίνη. Η βρωμελίνη έχει αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες, συμβάλλει στην αντιμετώπιση των δερματικών φλεγμονών, στην προστασία των επιθηλιακών κυττάρων και στη ρύθμιση της αλκαλικότητας. Όταν ο ανανάς καταναλώνεται έπειτα από πρωτεϊνούχα γεύματα, βοηθάει στην καλύτερη χώνεψή τους.
  • Γλυκοπατάτες: έχουν χαμηλότερο γλυκαιμικό φορτίο από τις κοινές πατάτες και περισσότερη β-καροτίνη, η οποία δρα αντιοξειδωτικά, διεγείρει την ανανέωση των κυττάρων, προσδίδει ελαστικότητα στην επιδερμίδα και την προστατεύει από την ηλιακή ακτινοβολία. Η γλυκοπατάτα, βρασμένη ή ψημένη, μπορεί να συνοδεύσει σχεδόν όλα τα φαγητά ή να φαγωθεί μόνη της, ακόμα και ως ενδιάμεσο σνακ.
  • Ελαιόλαδο εξαιρετικά παρθένο: αυξάνει την αντιοξειδωτική θωράκιση του οργανισμού, βελτιώνει την υφή του δέρματος και μπορεί να παράσχει αντιρυτιδική προστασία. Ο ωφελιμότερος τρόπος για να καταναλωθεί είναι ωμό, δηλαδή ως έχει, χωρίς να υποστεί την οποιαδήποτε μαγειρική επεξεργασία, π.χ. στα λαχανικά και τα όσπρια, πάνω σε ψωμί αντί άλλης λιπαρής ύλης ή μόνο του (μόλις ξυπνήσετε το πρωί, 1 κουταλάκι με άδειο στομάχι).
  • Καρύδια: εξαιρετική πηγή φυτικών ω-3 λιπαρών με υψηλή περιεκτικότητα σε α-λινολεϊκό οξύ, το οποίο καταπολεμά φλεγμονές της επιδερμίδας και ανακουφίζει από δερματίτιδες και εκζέματα. Περιέχουν, επίσης, πολλή βιταμίνη Ε και αργινίνη, αμινοξύ που βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος. Επειδή όμως οξειδώνονται εύκολα, πρέπει να προτιμάτε τα συσκευασμένα σε κενό αέρος ή να τα αγοράζετε με το τσόφλι και να το σπάτε πριν τα καταναλώσετε.
  • Κολοκυθόσποροι: πλούσιοι σε πολυακόρεστα λιπαρά και βιταμίνη Ε, γνωστή για τις αντιοξειδωτικές, προστατευτικές και αναπλαστικές της ιδιότητες. Χρησιμοποιήστε ανάλατους κολοκυθόσπορους αντί άλλου σνακ (το ξεφλούδισμά τους μειώνει τη νευρικότητα) ή καταναλώστε τους αποφλοιωμένους μαζί με γιαούρτι ή νιφάδες βρώμης. Ταιριάζουν, επίσης, σε σαλάτες φρούτων και λαχανικών, σάλτσες ζυμαρικών και σε συνδυασμούς με ρύζι και όσπρια.
  • Μοσχάρι ψαχνό: περιέχει λίγα κορεσμένα λιπαρά και χοληστερίνη. Αντίθετα, αποτελεί καλή πηγή πρωτεϊνών, καρνοσίνης, που δρα αντιγηραντικά, βιταμινών Β, που μειώνουν τη λιπαρότητα του δέρματος, σιδήρου και ψευδαργύρου, ο οποίος βοηθάει στην παραγωγή κολλαγόνου. Προτιμότερο να τρώγεται βραστό και να το συνοδεύετε με πολλά λαχανικά και κάποια πηγή «καλών» υδατανθράκων, όπως γλυκοπατάτα, πλιγούρι ή κινόα.
  • Νιφάδες βρώμης: εξαιρετική πηγή βραδυφλεγών υδατανθράκων, που δεν ανεβάζουν απότομα το σάκχαρο στο αίμα, και φυτικών ινών, που διευκολύνουν την εντερική λειτουργία. Ο επωφελέστερος τρόπος για να τις καταναλώσετε είναι ωμές, αφού πρώτα τις μουλιάσετε σε ρόφημα σόγιας, αμυγδάλου ή χυμό μήλο και κατόπιν τις αναμίξετε με ψιλοκομμένα φρέσκα φρούτα, ξερά φρούτα και ξηρούς καρπούς ή σπόρους. Μπορείτε επίσης να τις βράσετε ελαφρώς, προτιμότερο σε νερό, και να φτιάξετε χυλό.
  • Πορτοκάλια και μανταρίνια: πλούσια σε βιταμίνη C, που προστατεύει από την οξείδωση και είναι απαραίτητη για την αναδόμηση του κολλαγόνου, φολικό οξύ, που βοηθά στον πολλαπλασιασμό των κυττάρων, και σε κάλιο, που ρυθμίζει το ισοζύγιο νερού στον οργανισμό. Προτιμότερο να τα τρώτε αυτούσια και όχι ως χυμό, μόνα τους ή σε συνδυασμό με φρούτα άλλων χρωμάτων, μέχρι το απόγευμα και όχι προς το βράδυ.
  • Σαρδέλες: περιέχουν πρωτεΐνες, ω-3 λιπαρά, βιταμίνες Β και ιχνοστοιχεία, όλα αναγκαία για το δέρμα. Είναι καλύτερο να τρώγονται βραστές με λαδορίγανη, σκόρδο και μαϊντανό ή ψητές με σάλτσα ντομάτας και ρίγανη. Εναλλακτικά, επιλέξτε σαρδέλες ωμές (όχι παστές) διατηρημένες με ελαιόλαδο σε γυάλινα βαζάκια και καταναλώστε τες σκέτες ή λιωμένες με μουστάρδα, σκόρδο και κρεμμύδι ή μέσα σε σαλάτες λαχανικών.
  • Τσάι: ανεξαρτήτως χρώματος, τα τσάγια από το φυτό Camellia sinensis αποτελούν ένα πρώτης τάξης αντιοξειδωτικό, προστατευτικό και αντιγηραντικό ρόφημα. Απολαύστε το τσάι με λίγο χυμό λεμονιού, χωρίς προσθήκη ζάχαρης ή άλλων γλυκαντικών υλών. Αποφύγετε την κατανάλωσή του πριν από το φαγητό ή αμέσως μετά. Μπορείτε να το συνδυάσετε με φρέσκα φρούτα, ιδίως δε με πράσινο μήλο.

Εξαιρετικά χρήσιμα τρόφιμα για το δέρμα είναι επίσης: αβγό, αβοκάντο, ακτινίδιο, αμύγδαλα, βατόμουρα (φρέσκα ή κατεψυγμένα), γιαούρτι, κακάο, καφές, καρότο, κεφίρ, κουνουπίδι, κρεμμύδι, μπρόκολο, μύδια, ντομάτα και προϊόντα αυτής, πιπεριές, ραδίκια, ρεβίθια, ρόδι, σκόρδο, σόγια, σολομός, σπανάκι, στρείδια, φασόλια, όλα τα υπόλοιπα φρούτα, λαχανικά και χόρτα (ειδικά τα άγρια) καθώς και τα μυρωδικά.

Μην ξεχνάτε ποτέ τον υπ’ αριθμόν 1 φίλο του δέρματος: το νερό!

πηγή: bovary.gr

figura

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

Ετικέτες:

Powered by Friktoria.com