ΤΖΕΛΕΠΗΣ: Παρέμβαση στη Βουλή για το θέμα των διοδίων (ΒΙΝΤΕΟ)

ΤΖΕΛΕΠΗΣ: Παρέμβαση στη Βουλή για το θέμα των διοδίων (ΒΙΝΤΕΟ)

17.05.18, 16:24

ΤΖΕΛΕΠΗΣ: Παρέμβαση στη Βουλή για το θέμα των διοδίων (ΒΙΝΤΕΟ)

Μετά από 10 συνεχόμενες αναβολές, συζητήθηκε στη σημερινή Ολομέλεια, της Πέμπτης 17.5.2018, η Επίκαιρη Ερώτηση του Βουλευτή της Δημοκρατικής Συμπαράταξης ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ Ν. Σερρών, κ. Μιχάλη Τζελέπη με τον Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κ. Νικόλαο Μαυραγάνη με θέμα: «H δημιουργία 3 νέων σταθμών στον Οδικό άξονα Προμαχώνας-Σέρρες-Λιμάνι Θεσσαλονίκης είναι καταστροφική και ολέθρια για τον Ν. Σερρών».

Στην αρχή της Ομιλίας του ο Βουλευτής χαρακτηριστικά υπογράμμισε ότι: «Η Κοινή Υπουργική Απόφαση του Υπουργού Οικονομικών, του κ. Τσακαλώτου και του Υπουργού Μεταφορών και Δικτύων, του κ. Σπίρτζη, η οποία δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 1867/29-5-2017 περί χωροθέτησης τριάντα νέων σταθμών διοδίων στην Εγνατία Οδό και στους κάθετους άξονες, πέρα από το ότι καθιστά την Εγνατία Οδό από αναπτυξιακό, κοινωνικό και γεωστρατηγικό οδικό άξονα, ως μη ανταγωνιστική πλέον για τη Βόρεια Ελλάδα και ιδιαίτερα για τη σύνδεσή της με τα νοτιοανατολικά Βαλκάνια και την Ευρώπη, είναι ολέθρια, καταστροφική και δυσβάστακτη, ιδιαίτερα για τον νομό Σερρών. Γιατί; Διότι ο κάθετος άξονας Προμαχώνας – Σέρρες – Θεσσαλονίκη, ο Ε 60, μήκους 96 χιλιομέτρων, είναι ένας οδικός άξονας που ακόμα δεν έχει ολοκληρωθεί. Πριν από μερικούς μήνες παραδόθηκαν τα τελευταία 22 χιλιόμετρα. Έχουμε, όμως, περίπου 15 με 20 χιλιόμετρα από το Μελενικίτσι έως την Αμπέλα που θυμίζουν πραγματικά βομβαρδισμένο τοπίο και περιμένουμε πότε θα φτιαχτεί αυτό, γιατί είναι η είσοδος, η πύλη της χώρας από την νοτιοανατολική Ευρώπη».

Επίσης, ο κ. Τζελέπης χαρακτηριστικά τόνισε ότι: «Προβλέπεται η δημιουργία τριών νέων διοδίων σε 96 χιλιόμετρα. Ήδη το ένα έχει εγκατασταθεί στα σύνορα με την Βουλγαρία στον Προμαχώνα. Προβλέπεται ένα στο Στρυμονικό και ένα έξω από τη Θεσσαλονίκη, στην Ευκαρπία. Καταλαβαίνετε τι σημαίνει αυτό για τον ήδη δοκιμαζόμενο και χειμαζόμενο νομό Σερρών, όπου προστίθεται ένα επιπρόσθετο, δυσβάστακτο κόστος στις τοπικές κοινωνίες τόσο για τη μετακίνηση ανθρώπων όσο και για τη μεταφορά εμπορευμάτων και προϊόντων. Το πλεονέκτημα που είχε ο Νομός Σερρών, να είναι δίπλα στην Θεσσαλονίκη, μετατρέπεται πια σε μειονέκτημα. Η δημιουργία των τριών νέων σταθμών διοδίων  καθιστά πλέον απαγορευτική τη μεταφορά και τη μετακίνηση εμπορευμάτων και ανθρώπων στην Θεσσαλονίκη».

Ακόμα, ο Βουλευτής απευθυνόμενος προς τον αρμόδιο Υφυπουργό έθεσε τα εξής ερωτήματα: «Ρωτάω, κύριε Υπουργέ, επειδή αυτό ήταν στα προαπαιτούμενα σε σχέση με το συμπληρωματικό Μνημόνιο σας, για να μεταφέρετε την Εγνατία στο ΤΑΙΠΕΔ και να την ιδιωτικοποιήσετε, εάν σκοπεύετε να ανακαλέσετε την απόφαση αυτή για τη δημιουργία των δύο νέων διοδίων και ιδιαίτερα το ένα στην περιοχή του Στρυμονικού που είναι μέσα στο νομό Σερρών και το άλλο έξω από την Θεσσαλονίκη, στην Ευκαρπία. Γι’ αυτό ζητάμε να γίνει άμεσα διαπραγμάτευση με τους εταίρους-δανειστές για να επανασχεδιαστεί στην Εγνατία το πώς θα στηθούν τα διόδια. Πάντως όλοι οι φορείς του νομού Σερρών, μηδενός εξαιρουμένου, επιμελητήρια, οι επτά δήμοι, όλοι αντιδρούν σε σχέση με τον αποκλεισμό του νομού Σερρών με το απαγορευτικό κόστος πλέον της μετακίνησης προς την Θεσσαλονίκη. Εάν δεν μπορείτε να το κάνετε αυτό, τότε ρωτώ εάν προτίθεστε να προβείτε στην έκδοση Υπουργικής απόφασης που θα εξαιρεί όλους τους πολίτες και τις επιχειρήσεις του νομού Σερρών από την καταβολή του τέλους των διοδίων σε όλο το μήκος του άξονα Σερρών – Θεσσαλονίκης;»

Στη συνέχεια, στην Δευτερολογία της Επίκαιρης Ερώτησής του, ο κ. Τζελέπης ανέφερε ότι: «Πραγματικά με έκπληξη ακούω τον κ. Υφυπουργό να έρχεται ως «Πόντιος Πιλάτος» και να λέει ότι προγενέστερες Κυβερνήσεις πήγαν την Εγνατία στο ΤΑΙΠΕΔ. Αν κατανοήσατε καλά, σας είπα ότι με τη δική σας Υπουργική Απόφαση χωροθετείτε τριάντα νέα διόδια πάνω στην Εγνατία Οδό. Στον δε Νομό Σερρών, στα 96 χιλιόμετρα, από τα 1.450 της Εγνατίας Οδού, και με τους κάθετους άξονες χωροθετείτε τρία νέα διόδια που δεν υπήρχαν πουθενά. Αυτά τα διαπραγματευτήκατε εσείς. Με δικές σας αποφάσεις επιβάλλετε αυτό το κόστος εις βάρος των Σερραίων πολιτών. Και μην έρχεστε τώρα να πείτε ότι αυτά προϋπήρχαν. Και γιατί δεν τα αλλάξατε; Δεν διαπραγματευτήκατε; Αντιθέτως, πάτε να πουλήσετε την Εγνατία Οδό έναντι 100 εκατομμυρίων, όταν με τα προϋπάρχοντα οκτώ διόδια, σε ενάμιση χρόνο, καλυπτόταν αυτό το κόστος. Γιατί δεχτήκατε τη δημιουργία τριάντα νέων διοδίων; Αλλά ξέχασα, έχουμε έναν Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, τον κ. Σπίρτζη, που πρωταγωνιστούσε τότε στο κίνημα «Δεν πληρώνω» μαζί με άλλους Υπουργούς που σήμερα «χαρατσώνουν» τον ελληνικό λαό με τα νέα διόδια, αλλά έρχονται και υπόσχονται σε κάποιες περιφέρειες, όπως στο πρόσφατο συνέδριο του ΣΥΡΙΖΑ στην Ανατολική Αττική, ότι στόχος είναι να καταργήσουν τα δύο διόδια στη Βαρυμπόμπη και στον Άγιο Στέφανο. Φαίνεται ότι είναι Υπουργός Μεταφορών μόνο για την Ανατολική Αττική, εις βάρος της υπόλοιπης Ελλάδος. Μήπως πολιτευθεί εκεί;

Επιπροσθέτως, για τον Ν. Σερρών ο Βουλευτής δεν παρέλειψε να επισημάνει ότι: «μάλιστα, έρχεστε σε έναν Νομό, στον Νομό Σερρών που είναι ο τελευταίος σε σχέση με το κατά κεφαλήν ΑΕΠ εισόδημα -θα καταθέσω στα Πρακτικά τα στοιχεία- να επιβάλετε τρία νέα διόδια, καθιστώντας τον κεντρικό άξονα που ενώνει την ανατολική Ευρώπη με τη Θεσσαλονίκη και το Λιμάνι, Προμαχώνας- Θεσσαλονίκη, να μην μπορεί πλέον να χρησιμοποιηθεί λόγω του κόστους. Ξέρετε τι συνέπειες θα έχει αυτό ή τι συνέπειες θα έχει η επιλογή άλλων αξόνων με άλλα λιμάνια σε σχέση με οδικούς άξονες -που επιδίωκε η Τουρκία, με το μουσουλμανικό τόξο, πέριξ των Βαλκανίων- ή η χρήση παράπλευρων οδικών δικτύων, όπως το δίκτυο θανάτου στον νόμο Σερρών, Γέφυρα του Στρυμώνα-Πετρίτσι-Κιλκίς-Δοϊράνη-Θεσσαλονίκη που είναι ένας δρόμος ξεχασμένος παντελώς, ιδιαίτερα τα τελευταία τρία χρόνια και που δεν είναι καν σε συντήρηση από το αρμόδιο Υπουργείο; Κύριε Υπουργέ, πρέπει να κατανοήσετε πόσο σημαντικός είναι για τον Νομό Σερρών, έναν ακριτικό νομό, αυτός ο οδικός άξονας που ήταν ένας αναπτυξιακός πνεύμονας για τον νομό σε σχέση με τη διασύνδεσή του με τη Θεσσαλονίκη. Κάνετε απαγορευτική πλέον την πρόσβαση σε αυτόν τον οδικό άξονα που είναι μονοπωλιακός. Δεν υπάρχει άλλος δρόμος για να βγει ο Νομός Σερρών στη Θεσσαλονίκη. Το κόστος είναι δυσβάσταχτο και θα υπάρξουν μεγάλος αντιδράσεις από τον νομό Σερρών».

Κλείνοντας την Ομιλία του, ο κ. Τζελέπης τοποθετήθηκε εκτενώς και για τις συνεχόμενες αναβολές για τη συζήτηση της συγκεκριμένης Επίκαιρης Ερώτησης. «Προσπαθώ από τις 7/6/17 να κάνω συζήτηση στη Βουλή για το συγκεκριμένο θέμα. Τρεις φορές αναβλήθηκε στην προηγούμενη Σύνοδο της Βουλής και επτά στην τρέχουσα Σύνοδο της Βουλής. Δέκα φορές συνολικά! Γιατί δεν έρχεται ο κύριος Υπουργός να πει γι’ αυτόν τον σχεδιασμό; Γιατί δεν έρχεται να πει αυτά τα οποία έχει επιβάλει εις βάρος της Βορείου Ελλάδος συνολικά, και ιδιαίτερα του Ν. Σερρών. Καταργείτε τον αναπτυξιακό οδικό άξονα της Βορείου Ελλάδος, την ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ,  με τα τριάντα νέα διόδια. Θα πρέπει να αναθεωρηθεί η χωροθέτηση στο Στρυμονικό Σερρών και στην Ευκαρπία της δημιουργίας αυτών των δύο διοδίων, ειδάλλως ας υπάρξει ελευθέρας για όλον τον νομό για πολίτες, επιχειρήσεις, εμπορεύματα».  

Μπορείτε να παρακολουθήσετε τη συζήτηση της Επίκαιρης Ερώτησης…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

Μοιράσου το:

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.