Περί δημοτικού πολιτικού αγώνα εν έτει 2019 (από τον Κώστα Τουραμανίδη)

Περί δημοτικού πολιτικού αγώνα εν έτει 2019 (από τον Κώστα Τουραμανίδη)

08.05.19, 20:35

Περί δημοτικού πολιτικού αγώνα εν έτει 2019 (από τον Κώστα Τουραμανίδη)

Το 2019, μια καθαρά εκλογική χρονιά αφού περιλαμβάνει τρεις εκλογικές αναμετρήσεις (Δημοτικές, Ευρωεκλογές, Εθνικές) που θα μπορούσαν άνετα να χαρακτηριστούν σαν τις πρώτες ψηφιακές – διαδικτυακές εκλογές για την σύγχρονη ελληνική εκλογική πραγματικότητα. Είναι ίσως η πρώτη φορά που βλέπουμε όλες τις προεκλογικές καμπάνιες (Συνδυασμών και Υποψήφιων) να έχουν σαν επίκεντρο το διαδίκτυο (Κοινωνικά Δίκτυα, Διαδικτυακή προβολή κλπ). Ένας  ψηφιακός κυκλώνας, ο οποίος έχει συνεπάρει τους πάντες και τους έχει οδηγήσει στην χαώδη ψηφιακή επικοινωνία του Εικοστού Πρώτου Αιώνα.

Αρχή αυτής της καινούργιας μορφής πολιτικού αγώνα, είναι η συμπύκνωση του πολιτικού λόγου (βίντεο στο YOUTUBE, σποτ, σπάμ) με βασικό στοιχείο επιτυχίας μια φράση κλειδί ή μια εικόνα στην ανάρτηση που θα κεντρίσει το ενδιαφέρον ώστε να μπορέσουν να πάρουν, το πολυπόθητο clic-like στην ανάρτηση τους που δίνει και την επιβεβαίωση της αποδοχής τους από τον μελλοντικό ψηφοφόρο. Τόσο καινούργιο, τόσο κοντά στους νέους, τόσο φουτουριστικό και πολιτισμένο. Φαντάζει ο απόλυτος καθαρός πολιτικός λόγος χωρίς σάλτσες με αμεσότητα στον πιθανό ψηφοφόρο.

Είναι όμως έτσι; Εν μέρει ΝΑΙ, γιατί όντως λίγα και καλά, παρά πολλά (Θα σας Εξαφανισωμε) κατά τα πρότυπα του γνωστού αγαπημένου πολιτικού άντρα Λάμπρου Κωνσταντάρα. Δυστυχώς όμως ακόμα και αυτή η τόσο όμορφη  καινοτομία δεν είναι τέλεια και αυτό θα πρέπει να το λάβουμε πολύ σοβαρά υπόψη, εμείς οι δημότες-ψηφοφόροι. Ο λόγος κατά την άποψη μου απλός. Όταν υπάρχει έντονη αφαιρετική διάθεση στον πολιτικό λόγο, υπάρχει ο κίνδυνος να καταντήσει μια απλή παραγωγή δυνατών συνθημάτων χωρίς απτή πολιτική ουσία. Παραδείγματα έντονης ψηφιακής πολιτικής καμπάνιας πολλά στις σύγχρονες ψηφιακές εκλογές μας. Όλες οι απερχόμενες δημοτικές αρχές το τελευταίο διάστημα ελέω του πολιτικού χρόνου, παραθέτουν επιγραμματικά τα κονδύλια που χρησιμοποίησαν για την πραγματοποίηση του προεκλογικού τους προγράμματος, ορθά και καλά κάνουν, αλλά ετεροβαρώς μόνο στον όγκο των έργων που έκαναν, ενώ θα έπρεπε να ξέρουμε σαν δημότες και τον απολογισμό τους για την συντήρηση των έργων και δομών που είχαν  παραλάβει από τους προκατόχους τους, έτσι θα μπορούσαμε να είμαστε πιο ακριβοδίκαιοι στην κρίση μας, όχι μόνο για τον όγκο των έργων που έκαναν αλλά και για την απόδοση τους στην διαχείριση της περιουσίας του οποιοδήποτε Δήμου σε βάθος όλου του πολιτικού τους ΧΡΟΝΟΥ. Έργα πρέπει να γίνονται, αλλά πρέπει και να συντηρούνται αλλιώς είναι χαμένα χρήματα (Δυστυχώς έχουμε αρκετά παραδείγματα στους δήμους, από τον μεγαλύτερο έως την μικρότερη τοπική κοινότητα, με παραδείγματα όπως κακοτεχνίες σε καινούργια πεζοδρόμια, ελλιπής συντήρηση κοινόχρηστων χώρων, ηλεκτροφωτισμός, καθαρισμός-καλλωπισμός δημόσιων χώρων, οδοποιία). Όπως είδαμε μια σκληρή λίστα προβλημάτων που είτε το θέλουν είτε όχι, ταλανίζει τους απερχόμενους Δημοτικούς Φορείς, αλλά βαραίνει ακόμα περισσότερο τους καινούργιους υποψηφίους Δημάρχους και Συμβούλους, οι οποίοι  είναι αυτοί που εκτός από το να μας δώσουν διαδικτυακά, επιγραμματικά το όραμα τους υπό την μορφή των προτάσεων τους για το έργο που επιθυμούν να κάνουν, θα πρέπει να μας πείσουν με ουσιαστικό πολιτικό λόγο, πού θα βρουν τους πόρους να τα πραγματοποιήσουν αλλά και πως θα τα συντηρήσουν ΟΛΑ, παλιά και νέα έργα. Τέλος μέσα στην σημερινή ψηφιακή πολιτική αρένα, ο μέσος πολίτης δεν μπορεί να αντιληφθεί εύκολα τις προτεραιότητες των υποψήφιων κυρίως λόγω της υπερβολικά  λιτής διαδικτυακής παράθεσης των προγραμμάτων λόγω των προσταγών της νέας μορφής αγώνα, αλλά και της μείωσης των κλασσικών μορφών προεκλογικής επικοινωνίας όπως άρθρα παρουσίασης η δημοσιογραφικές συνεντεύξεις.

Έτσι ερχόμαστε στο κρίσιμο  ερώτημα για κάθε δημότη, που εκτός από τον σίγουρα θετικό ψηφιακό εκσυγχρονισμό της προεκλογικής  αρένας, ΤΙ ΑΛΛΟ θα πρέπει να αναζητήσει σε κάθε υποψηφιότητα ώστε να κάνει την διαφορά η επομένη Δημοτική Αρχή στην καθημερινότητα του μέσου πολίτη. Σίγουρα κάποιον που  θα δώσει πιο απτή πολιτική ουσία στον Πολιτικό του Λόγο και Αγώνα χωρίς να θα γίνει ένα κοινωνικό-ψηφιακό περίβλημα καρτουνίστικης φωτογραφίας χωρίς ουσία (Το γνωστό Μeme ή μια  επιτυχημένη selfie για πολλά like). Στην σύγχρονη κοινωνία της πληροφορίας τα οφέλη είναι πολλά, ας τα εκμεταλλευτούμε για να βρούμε τον σωστό άνθρωπο πέρα από τους διαδικτυακούς  εντυπωσιασμούς, ώστε να είναι αυτός που και έργα θα αποδώσει στην κοινότητα, αλλά και θα συντηρήσει τα πολύτιμα έργα των προηγούμενων για να μην γίνονται απαξιωμένοι δυνάστες της καθημερινότητας του πολίτη. Ο πολιτικός λόγος πρέπει να έχει Συνεχεία και Απόδοση, όχι μόνο Όγκο και Ποσότητα χάριν του διαδικτυακό εντυπωσιασμού!!!!

*Ο κ. Τουραμανίδης είναι φαρμακοποιός.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

Μοιράσου το:

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.