DESIGN: Ο Σερραίος που έφτιαξε τη φετινή αφίσα των «Δημητρίων»

dimitria170824

DESIGN: Ο Σερραίος που έφτιαξε τη φετινή αφίσα των «Δημητρίων»

O designer Δημήτρης Παπάζογλου γεννήθηκε στις Σέρρες και εργάζεται στην Θεσσαλονίκη όπου διατηρεί εδώ και χρόνια ένα δημιουργικό γραφείο στην περιοχή της Καλαμαριάς. Το τελευταίο διαθέτει μια αξιόλογη διεθνή πελατεία και η σοδειά από βραβεία χρόνο με το χρόνο ανανεώνεται.

Συνδεδεμένος με αρκετά projects της ομάδας του ΠΑΟΚ όπως το επίσημο περιοδικό της ομάδας (το project Toumba Magazine έχει επανειλημμένως βραβευθεί και σε ελληνικές και διεθνείς διαγωνιστικές διοργανώσεις) ανέλαβε την ευθύνη για το concept της οπτικής επικοινωνίας των φετινών – 52ων στη σειρά- «Δημητρίων».

Ο ίδιος γράφει:

«Η οπτική ταυτότητα των 52ων Δημητρίων σχεδιάστηκε με σκοπό να λειτουργεί σε δύο βασικούς άξονες. Αρχικά αποτελεί ένα ολοκληρωμένο σύστημα ανάπτυξης της οπτικής επικοινωνίας της διοργάνωσης, που ανταποκρίνεται στο στρατηγικό σχεδιασμό του Δήμου Θεσσαλονίκης και της Διεύθυνσης Πολιτισμού αναφορικά με τα Δημήτρια και το ρόλο τους.

Ο στόχος κατά τον σχεδιασμό ήταν να ενσωματωθούν τα κρίσιμα εκείνα χαρακτηριστικά που καθορίζουν το ύφος και τους στόχους των Δημητρίων όπως είναι η δημιουργικότητα, η φεστιβαλική διάσταση, ο πειραματισμός αλλά και ο συντονισμός με την σύγχρονη καλλιτεχνική παραγωγή (εγχώρια αλλά και παγκόσμια) σε όλες της τις μορφές καθώς και η εξωστρέφεια μέσω της επαφής με διεθνή φεστιβάλ.

Τα «Δημήτρια» μέσα από τον σχεδιασμό της οπτικής επικοινωνίας τους, προβάλλονται όχι μόνο ως ένας ιστορικός θεσμός της πόλης, αλλά ως μια ζωντανή πλατφόρμα πολιτισμού η καλύτερα ώς ένα δυναμικό καλλιτεχνικό πλαίσιο μέσα στο οποίο καλλιτέχνες και κοινό καλούνται να επικοινωνήσουν και να συναντηθούν.

«[…] στο πλαίσιο των Δημητρίων […]»
Έχοντας ως σχεδιαστική αφετηρία την παραπάνω φράση, τo τελικό αποτέλεσμα χαρακτηρίζεται από πολλαπλά επίπεδα–πλαίσια που λειτουργούν σαν οπτικό και χρονικό καλειδοσκόπιο. Ταυτόχρονα εξασφαλίζεται η απαραίτητη σχεδιαστική ευελιξία κατά τον σχεδιασμό όλων των απαιτούμενων επιμέρους εφαρμογών, μέσα από την δυνατότητα πολλαπλών σχεδιαστικών παραλλαγών πάνω στο βασικό μοτίβο ενισχύοντας τον πειραματισμό αλλά και την δημιουργική ανάπτυξη της βασικής ταυτότητας.

Οι παραλλαγές αυτές αφορούν την πολλαπλότητα των εκδηλώσεων των Δημητρίων καθώς και τη διάσταση του δυναμικού χρόνου, διατηρώντας την οπτική εγρήγορση, αλλά και την αναστοχαστική δυνατότητα του θεατή. Επιπλέον, ο ίδιος ο Δήμος Θεσσαλονίκης μέσα από το έμβλημα του –και κατά την ανάπτυξη των εφαρμογών της ταυτότητας––, δεν παρουσιάζεται ως απλά μια λογοτυπική υπογραφή στο σύνολο της επικοινωνίας αλλά αντ’ αυτού αξιοποιείται ως βασικό κομμάτι της συνολικής εικαστικής σύνθεσης, νοηματοδοτώντας έτσι την άρρηκτη σχέση του θεσμού με την πόλη της Θεσσαλονίκης.

Δευτερευόντως, η οπτική ταυτότητα στο σύνολό της –επιτηδευμένα– δεν αφορά μια επικοινωνία «ταχείας» και «εύπεπτης» ανάγνωσης. Αντ’ αυτού φιλοδοξεί να αποτελέσει η ίδια μια καλλιτεχνική πρόταση ως συνέχεια του περιεχομένου και της φιλοσοφίας των Δημητρίων, συμβάλλοντας όσο το δυνατόν στην καλλιτεχνική ευαισθητοποίηση των πολιτών ενισχύοντας ταυτόχρονα την εμπειρία όχι μόνο γύρω από τις τέχνες αλλά γενικότερα γύρω από τον οπτικό πολιτισμό.

Με τις καλύτερες ευχές για μια επιτυχημένη σε όλα τα επίπεδα διοργάνωση.

πηγή: protothema.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

Please follow and like us:

DESIGN: Ο Σερραίος που έφτιαξε τη φετινή αφίσα των «Δημητρίων»

dimitria170824

DESIGN: Ο Σερραίος που έφτιαξε τη φετινή αφίσα των «Δημητρίων»

O designer Δημήτρης Παπάζογλου γεννήθηκε στις Σέρρες και εργάζεται στην Θεσσαλονίκη όπου διατηρεί εδώ και χρόνια ένα δημιουργικό γραφείο στην περιοχή της Καλαμαριάς. Το τελευταίο διαθέτει μια αξιόλογη διεθνή πελατεία και η σοδειά από βραβεία χρόνο με το χρόνο ανανεώνεται.

Συνδεδεμένος με αρκετά projects της ομάδας του ΠΑΟΚ όπως το επίσημο περιοδικό της ομάδας (το project Toumba Magazine έχει επανειλημμένως βραβευθεί και σε ελληνικές και διεθνείς διαγωνιστικές διοργανώσεις) ανέλαβε την ευθύνη για το concept της οπτικής επικοινωνίας των φετινών – 52ων στη σειρά- «Δημητρίων».

Ο ίδιος γράφει:

«Η οπτική ταυτότητα των 52ων Δημητρίων σχεδιάστηκε με σκοπό να λειτουργεί σε δύο βασικούς άξονες. Αρχικά αποτελεί ένα ολοκληρωμένο σύστημα ανάπτυξης της οπτικής επικοινωνίας της διοργάνωσης, που ανταποκρίνεται στο στρατηγικό σχεδιασμό του Δήμου Θεσσαλονίκης και της Διεύθυνσης Πολιτισμού αναφορικά με τα Δημήτρια και το ρόλο τους.

Ο στόχος κατά τον σχεδιασμό ήταν να ενσωματωθούν τα κρίσιμα εκείνα χαρακτηριστικά που καθορίζουν το ύφος και τους στόχους των Δημητρίων όπως είναι η δημιουργικότητα, η φεστιβαλική διάσταση, ο πειραματισμός αλλά και ο συντονισμός με την σύγχρονη καλλιτεχνική παραγωγή (εγχώρια αλλά και παγκόσμια) σε όλες της τις μορφές καθώς και η εξωστρέφεια μέσω της επαφής με διεθνή φεστιβάλ.

Τα «Δημήτρια» μέσα από τον σχεδιασμό της οπτικής επικοινωνίας τους, προβάλλονται όχι μόνο ως ένας ιστορικός θεσμός της πόλης, αλλά ως μια ζωντανή πλατφόρμα πολιτισμού η καλύτερα ώς ένα δυναμικό καλλιτεχνικό πλαίσιο μέσα στο οποίο καλλιτέχνες και κοινό καλούνται να επικοινωνήσουν και να συναντηθούν.

«[…] στο πλαίσιο των Δημητρίων […]»
Έχοντας ως σχεδιαστική αφετηρία την παραπάνω φράση, τo τελικό αποτέλεσμα χαρακτηρίζεται από πολλαπλά επίπεδα–πλαίσια που λειτουργούν σαν οπτικό και χρονικό καλειδοσκόπιο. Ταυτόχρονα εξασφαλίζεται η απαραίτητη σχεδιαστική ευελιξία κατά τον σχεδιασμό όλων των απαιτούμενων επιμέρους εφαρμογών, μέσα από την δυνατότητα πολλαπλών σχεδιαστικών παραλλαγών πάνω στο βασικό μοτίβο ενισχύοντας τον πειραματισμό αλλά και την δημιουργική ανάπτυξη της βασικής ταυτότητας.

Οι παραλλαγές αυτές αφορούν την πολλαπλότητα των εκδηλώσεων των Δημητρίων καθώς και τη διάσταση του δυναμικού χρόνου, διατηρώντας την οπτική εγρήγορση, αλλά και την αναστοχαστική δυνατότητα του θεατή. Επιπλέον, ο ίδιος ο Δήμος Θεσσαλονίκης μέσα από το έμβλημα του –και κατά την ανάπτυξη των εφαρμογών της ταυτότητας––, δεν παρουσιάζεται ως απλά μια λογοτυπική υπογραφή στο σύνολο της επικοινωνίας αλλά αντ’ αυτού αξιοποιείται ως βασικό κομμάτι της συνολικής εικαστικής σύνθεσης, νοηματοδοτώντας έτσι την άρρηκτη σχέση του θεσμού με την πόλη της Θεσσαλονίκης.

Δευτερευόντως, η οπτική ταυτότητα στο σύνολό της –επιτηδευμένα– δεν αφορά μια επικοινωνία «ταχείας» και «εύπεπτης» ανάγνωσης. Αντ’ αυτού φιλοδοξεί να αποτελέσει η ίδια μια καλλιτεχνική πρόταση ως συνέχεια του περιεχομένου και της φιλοσοφίας των Δημητρίων, συμβάλλοντας όσο το δυνατόν στην καλλιτεχνική ευαισθητοποίηση των πολιτών ενισχύοντας ταυτόχρονα την εμπειρία όχι μόνο γύρω από τις τέχνες αλλά γενικότερα γύρω από τον οπτικό πολιτισμό.

Με τις καλύτερες ευχές για μια επιτυχημένη σε όλα τα επίπεδα διοργάνωση.

πηγή: protothema.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

Please follow and like us:

Powered by Friktoria.com