Η αδικία με τις κοινές σχολές στις Πανελλαδικές (από τον Στράτο Στρατηγάκη)

Η αδικία με τις κοινές σχολές στις Πανελλαδικές (από τον Στράτο Στρατηγάκη)

18.08.19, 08:55

Η αδικία με τις κοινές σχολές στις Πανελλαδικές (από τον Στράτο Στρατηγάκη)

Οι κοινές σχολές αυξάνονται σχεδόν κάθε χρόνο. Κοινές είναι οι σχολές που εντάσσονται σε περισσότερα από ένα πεδία. Στο Μηχανογραφικό του 2019 έχουμε 172 τμήματα, από τα συνολικά 459 τμήματα, να ανήκουν σε παραπάνω από ένα Επιστημονικά Πεδία. Αυτό σημαίνει ότι οι υποψήφιοι που διεκδικούν θέση σ’ αυτά τα τμήματα έχουν εξεταστεί σε ένα ή περισσότερα διαφορετικά μαθήματα και συνεπώς η σύγκρισή τους με βάση τα μόρια που συγκέντρωσε ο καθένας είναι λάθος. Αφού τα κριτήρια ήταν διαφορετικά τα μόρια είναι μη συγκρίσιμα.

Κάντε like στην σελίδα του allanea.gr στο Facebook για να είστε ενήμεροι για ΟΛΑ

Πέρα από το θεωρητικό ότι δεν μπορούμε να μετράμε με διαφορετικά μέτρα για την εισαγωγή στο ίδιο τμήμα υπάρχει και το πρακτικό θέμα. Στον πίνακα βλέπουμε ότι οι υποψήφιοι από τις Ανθρωπιστικές Σπουδές που συγκέντρωσαν πάνω από 15.000 μόρια ήταν πολύ περισσότεροι από τους υποψηφίους οποιουδήποτε άλλου Επιστημονικού Πεδίου. Πρόκειται για 7243 υποψηφίους που αποτελούν το 28,7% των υποψηφίων των Ανθρωπιστικών Σπουδών. Αυτό σημαίνει ότι είναι πιο εύκολο να συγκεντρώσει κανείς πάνω από 15.000 μόρια από τις Ανθρωπιστικές σπουδές από ότι από τα άλλα Επιστημονικά Πεδία. Περίπου σ’ αυτή τη βαθμολογική περιοχή βρίσκονται οι κοινές σχολές, γι’ αυτό επιλέξαμε όσους συγκέντρωσαν πάνω από 15.000 μόρια.

Οι υποψήφιοι που ενδιαφέρονται για τις κοινές σχολές και των τεσσάρων Επιστημονικών Πεδίων όπως είναι τα τμήματα δασκάλων, νηπιαγωγών και γυμναστών θα είναι ευκολότερο να εισαχθούν από τις Ανθρωπιστικές Σπουδές. Αυτό, φυσικά, δεν ισχύει για όλους τους υποψηφίους, αφού κάποιοι δεν μπορούν να διαβάσουν αυτά τα μαθήματα, αλλά γενικά έχουν πλεονέκτημα οι υποψήφιοι από τις Ανθρωπιστικές Σπουδές.

Υπάρχουν και οι υποψήφιοι των κοινών σχολών του 2ου και του 3ου πεδίου, πρόκειται για τα τμήματα Βιολογίας, Χημείας και Γεωπονίας συνολικά 52 τμήματα. Τα προηγούμενα χρόνια πλεονεκτούσαν οι υποψήφιοι από το 3ο πεδίο. Φέτος, όμως, οι διαφορά μίκρυνε και στον αριθμό των υποψηφίων πάνω από 17.000 μόρια και πάνω από 18.000 μόρια, παραμένοντας πάντα υπέρ των υποψηφίων από τις Σπουδές Υγείας και Ζωής. Αυτό σημαίνει ότι είναι ευκολότερη η εισαγωγή σ’ αυτά τα τμήματα από το 3ο πεδίο.

Κοινές σχολές υπάρχουν και στο 2ο και 4ο πεδίο. Πρόκειται κυρίως για τα τμήματα Πληροφορικής, συνολικά 46 τμήματα. Οι επιδόσεις των υποψηφίων του 4ου πεδίου είναι χαμηλότερες από τις επιδόσεις των υποψηφίων του 2ου πεδίου, γιατί, συνήθως, προτιμούν το 4ο πεδίο πιο αδύνατοι μαθητές. Έτσι ενώ τα μαθήματα για το 4ο πεδίο είναι ευκολότερα έχουμε χαμηλότερες επιδόσεις.

Στο νέο σύστημα που θα σχεδιάσει και θα εφαρμόσει η νέα κυβέρνηση σε δύο χρόνια, σύμφωνα με τις δηλώσεις της Υπουργού Παιδείας, θα πρέπει να μην υπάρχουν σχολές στις οποίες εισάγονται υποψήφιοι που έχουν εξεταστεί σε διαφορετικά μαθήματα με συνέπεια να μην κρίνονται οι υποψήφιοι με τα ίδια κριτήρια. Δεν είναι εύκολο, αλλά είναι εφικτό, εφόσον τεθεί ως στόχος του νέου συστήματος. Το κακό είναι ότι εδώ και δεκαετίες έχουν όλοι συνηθίσει αυτή την αδικία και δεν έχουμε διαμαρτυρίες, που θα μπορούσαν να φέρουν μία αλλαγή, ίσως γιατί οι υποψήφιοι δεν καταλαβαίνουν την αδικία.

*Ο Στράτος Στρατηγάκης είναι μαθηματικός, αναλυτής, σύμβουλος σταδιοδρομίας και αποκλειστικός συνεργάτης των φροντιστηρίων «ΚΟΡΥΦΗ» στις Σέρρες.

korifi

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

Μοιράσου το:

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.