Η «ταυτότητα» του αγωγού ΤΑΡ

tap170525

Η «ταυτότητα» του αγωγού ΤΑΡ

Ο TAP θα μεταφέρει φυσικό αέριο από το κοίτασμα «Shah Deniz II» του Αζερμπαϊτζάν προς την Ευρώπη. Οι πρώτες παραδόσεις προβλέπονται στις αρχές του 2020. Στο μετοχικό κεφάλαιο του ΤΑΡ συμμετέχουν οι εξής εταιρείες: BP (20%), SOCAR (20%), «Snam» (20%), «Fluxys» (19%), «Enagas» (16%) και «Axpo» (5%).

Το τμήμα του αγωγού που θα διασχίσει την Ελλάδα, θα έχει μήκος περίπου 550 χλμ. Ξεκινά από τους Κήπους του Εβρου, στα ελληνοτουρκικά σύνορα, και επεκτείνεται μέχρι τα σύνορα της Ελλάδας με την Αλβανία, νοτιοδυτικά της Ιεροπηγής, διασχίζοντας τους νομούς Εβρου, Ροδόπης, Ξάνθης, Καβάλας, Σερρών, Θεσσαλονίκης, Κιλκίς, Πέλλας, Ημαθίας, Κοζάνης, Φλώρινας και Καστοριάς.

Στο πλαίσιο της υλοποίησης του έργου, πέρα από τα εκατοντάδες χιλιόμετρα του αγωγού, στο ελληνικό έδαφος προβλέπεται η κατασκευή ενός σταθμού συμπίεσης κοντά στους Κήπους (η κατασκευή του ξεκίνησε τον Ιούνη), με μεταφορική ικανότητα 10 δισ. κυβικά μέτρα φυσικού αερίου, και ενός δεύτερου σταθμού συμπίεσης κοντά στις Σέρρες, σε περίπτωση μελλοντικής αναβάθμισης της μεταφορικής ικανότητας του αγωγού σε 20 δισ. κ.μ. Επίσης, κατά μήκος της διαδρομής θα κατασκευαστούν και 22 βαλβιδοστάσια.

Στην κατασκευή του έργου για λογαριασμό του ΤΑΡ εργάζονται η ΤΕΡΝΑ ΑΕ σε κοινοπραξία με τη «Renco SpA» και η J&P ΑΒΑΞ σε συνεργασία με την «Bonatti SpA», η ΑΚΤΩΡ ως υπεργολάβος της «Spiecapag» και μικρότερες εταιρείες, όπως η «Μακεδονική Τεχνική» κ.ά. Επίσης, η ΣΩΛΗΝΟΥΡΓΕΙΑ ΚΟΡΙΝΘΟΥ έχει αναλάβει μια μεγάλη σύμβαση για την προμήθεια σωληναγωγών.

Από το Μάη του 2016, οπότε πραγματοποιήθηκε η τελετή έναρξης κατασκευής του TAP στη Θεσσαλονίκη, μέχρι και τα τέλη Ιούνη του 2017, από το σύνολο των περίπου 550 χλμ. αγωγού έχουν ήδη διαμορφωθεί 331 χλμ. της όδευσης, έχουν ενωθεί 304 χλμ. αγωγού και έχουν συγκολληθεί περίπου 280 χλμ. Επίσης, 227 χλμ. τάφρου έχουν διανοιχθεί. Σε 198 χλμ. ο αγωγός έχει τοποθετηθεί εντός της τάφρου και σε 183 χλμ. από αυτά έχει καλυφθεί με χώμα.

Με την έναρξη των εργασιών στους Πύργους του δήμου Εορδαίας στη Δυτική Μακεδονία, πλέον πραγματοποιούνται κατασκευαστικές εργασίες και στις τρεις Περιφέρειες της Μακεδονίας και της Θράκης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

Η «ταυτότητα» του αγωγού ΤΑΡ

tap170525

Η «ταυτότητα» του αγωγού ΤΑΡ

Ο TAP θα μεταφέρει φυσικό αέριο από το κοίτασμα «Shah Deniz II» του Αζερμπαϊτζάν προς την Ευρώπη. Οι πρώτες παραδόσεις προβλέπονται στις αρχές του 2020. Στο μετοχικό κεφάλαιο του ΤΑΡ συμμετέχουν οι εξής εταιρείες: BP (20%), SOCAR (20%), «Snam» (20%), «Fluxys» (19%), «Enagas» (16%) και «Axpo» (5%).

Το τμήμα του αγωγού που θα διασχίσει την Ελλάδα, θα έχει μήκος περίπου 550 χλμ. Ξεκινά από τους Κήπους του Εβρου, στα ελληνοτουρκικά σύνορα, και επεκτείνεται μέχρι τα σύνορα της Ελλάδας με την Αλβανία, νοτιοδυτικά της Ιεροπηγής, διασχίζοντας τους νομούς Εβρου, Ροδόπης, Ξάνθης, Καβάλας, Σερρών, Θεσσαλονίκης, Κιλκίς, Πέλλας, Ημαθίας, Κοζάνης, Φλώρινας και Καστοριάς.

Στο πλαίσιο της υλοποίησης του έργου, πέρα από τα εκατοντάδες χιλιόμετρα του αγωγού, στο ελληνικό έδαφος προβλέπεται η κατασκευή ενός σταθμού συμπίεσης κοντά στους Κήπους (η κατασκευή του ξεκίνησε τον Ιούνη), με μεταφορική ικανότητα 10 δισ. κυβικά μέτρα φυσικού αερίου, και ενός δεύτερου σταθμού συμπίεσης κοντά στις Σέρρες, σε περίπτωση μελλοντικής αναβάθμισης της μεταφορικής ικανότητας του αγωγού σε 20 δισ. κ.μ. Επίσης, κατά μήκος της διαδρομής θα κατασκευαστούν και 22 βαλβιδοστάσια.

Στην κατασκευή του έργου για λογαριασμό του ΤΑΡ εργάζονται η ΤΕΡΝΑ ΑΕ σε κοινοπραξία με τη «Renco SpA» και η J&P ΑΒΑΞ σε συνεργασία με την «Bonatti SpA», η ΑΚΤΩΡ ως υπεργολάβος της «Spiecapag» και μικρότερες εταιρείες, όπως η «Μακεδονική Τεχνική» κ.ά. Επίσης, η ΣΩΛΗΝΟΥΡΓΕΙΑ ΚΟΡΙΝΘΟΥ έχει αναλάβει μια μεγάλη σύμβαση για την προμήθεια σωληναγωγών.

Από το Μάη του 2016, οπότε πραγματοποιήθηκε η τελετή έναρξης κατασκευής του TAP στη Θεσσαλονίκη, μέχρι και τα τέλη Ιούνη του 2017, από το σύνολο των περίπου 550 χλμ. αγωγού έχουν ήδη διαμορφωθεί 331 χλμ. της όδευσης, έχουν ενωθεί 304 χλμ. αγωγού και έχουν συγκολληθεί περίπου 280 χλμ. Επίσης, 227 χλμ. τάφρου έχουν διανοιχθεί. Σε 198 χλμ. ο αγωγός έχει τοποθετηθεί εντός της τάφρου και σε 183 χλμ. από αυτά έχει καλυφθεί με χώμα.

Με την έναρξη των εργασιών στους Πύργους του δήμου Εορδαίας στη Δυτική Μακεδονία, πλέον πραγματοποιούνται κατασκευαστικές εργασίες και στις τρεις Περιφέρειες της Μακεδονίας και της Θράκης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

Powered by Friktoria.com