ΧΩΡΙΣΜΟΣ: Τι να κάνεις αν έχεις εγκλωβιστεί στη στεναχώρια και στο θυμό

xorismos

ΧΩΡΙΣΜΟΣ: Τι να κάνεις αν έχεις εγκλωβιστεί στη στεναχώρια και στο θυμό

Μήπως κι εσείς μετά τον χωρισμό είστε δέσμιοι του συμπτώματος του «τρελού οχταριού», που σημαίνει ότι ενώ αισθάνεστε πολύ στεναχωρημένοι την επόμενη στιγμή σας πνίγει ο θυμός και θέλετε να τα «σπάσετε» όλα; Εάν ναι, χρειάζεται να γνωρίζετε ότι πρόκειται για μια υγιή ανθρώπινη αντίδραση στην προσπάθειά μας να αποδεσμευτούμε από μια συναισθηματική κατάσταση που μας πληγώνει.

Για όσο χρονικό διάστημα αισθανόμαστε στεναχωρημένοι, βρισκόμαστε σε σύνδεση με τον εαυτό μας, τον οποίο και «χαϊδεύουμε» νοητικά προσπαθώντας να τον βοηθήσουμε κατανοώντας τον και δίνοντάς του δίκιο για το οδυνηρό γεγονός, όπως είναι ένας χωρισμός από τον αγαπημένο μας. Στη συνέχεια όμως, όταν «χορτάσουμε» από αυτήν τη σύνδεση με όσα συμβαίνουν μέσα μας ξεκινάει η αντίδραση, η ένταση και ο θυμός. Έρχονται σκέψεις όπως ότι η ευθύνη δεν είναι αποκλειστικά δική μας, ότι και ο άλλος έκανε λάθη, ότι ήταν σκληρός, άκαρδος στα όρια της κακίας! Και φυσικά εξοργιζόμαστε.

ΣΤΑΜΑΤΗΣΕ ΤΟ…
Έως εδώ, όλα καλά. Όταν όμως αυτό το τρελό οχτάρι (δηλαδή του να πηγαίνεις από το ένα συναίσθημα στο άλλο και να ξαναγυρίζεις) μοιάζει να μην ολοκληρώνεται σε ένα χρονικό διάστημα ανάλογο με την σοβαρότητα και το χρόνο που διήρκησε η σχέση, τότε αυτό το καταστροφικό μοτίβο συμπεριφοράς χρειάζεται να διακοπεί ώστε να ολοκληρωθεί και η διαδικασία «πένθους» για τη σχέση που τελείωσε.

ΤΙ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ
Ο τρόπος είναι απλός. Καταρχήν είναι σημαντικό να κάνετε τη διάγνωση! Προσπαθήστε να παρατηρήσετε όσο το δυνατόν περισσότερο αντικειμενικά την εναλλαγή των συναισθημάτων σας και διαπιστώστε ποια είναι τα κύρια δυο συναισθήματα που βιώνετε περισσότερο. Συνήθως είναι ο θυμός και η μεγάλη στεναχώρια. Δεν το ονομάζω κατάθλιψη γιατί στην πραγματικότητα σπάνια εμφανίζεται αληθινή κατάθλιψη στους περισσότερους από εμάς. Πρόκειται απλά για θλίψη. Ο αληθινά καταθλιπτικός ορίζεται από την ιατρική ως ασθενής, νοσηλεύεται και παίρνει φαρμακευτική αγωγή, οπότε καλό θα ήταν να μην χρησιμοποιείτε τέτοιους όρους έτσι απλά, γιατί το μόνο που καταφέρνετε είναι να προγραμματίζετε τον εαυτό σας να συμπεριφέρεται και να αισθάνεται πολύ χειρότερα από ότι είναι στην πραγματικότητα. Το να πείτε «είμαι πολύ στεναχωρημένη» αρκεί.

Όταν καταγράψετε στο χαρτί τα δυο συναισθήματα προσπαθήστε την επόμενη φορά που είστε έτοιμοι να θυμώσετε και να ξεστομίσετε μια σειρά «κοσμητικών» επιθέτων για τον πρώην αγαπημένο σας να ακολουθήσετε την ακόλουθη τεχνική:

1. ΘΥΜΩΣΤΕ ΣΤΟ ΣΩΣΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ. Εάν είστε όπως οι περισσότεροι άνθρωποι, είναι πιθανόν να θυμώνετε με τον πρώην σύντροφό σας και όμως να βγάζετε τον θυμό σας στον πρώτο τυχόντα! Στη μαμά σας, στους φίλους σας, στους συναδέλφους ή στους πελάτες σας. Θυμηθείτε ότι δεν φταίνε εκείνοι και είναι άδικο να εκδικείστε κάθε άνθρωπο που σας πλησιάζει επειδή κάποιος άλλος φταίει.

2. ΣΙΩΠΗΣΤΕ. Ναι! Φανείτε περισσότερο σοφοί από τους περισσότερους ανθρώπους και μην πείτε τίποτα. Μην εκφράσετε θυμό. Μην ανοίξετε καν το στόμα σας εκείνη τη στιγμή αλλά αντί για αυτό χρησιμοποιήσετε αυτή την μαγική και δυνατή ενέργεια, την ίδια σας τη δύναμη για κάτι περισσότερο χρήσιμο για εσάς. Χρησιμοποιήστε την κινητήριο δύναμή σας (είναι η ίδια ενέργεια με αυτή που σας δίνει ζωή) σε κάτι πολύ ομορφότερο: σε ένα χόμπι, σε μια δραστηριότητα ή απλά βοηθήστε κάποιον άλλο που έχει την ανάγκη σας! Σημειώστε νοητικά πως αισθάνεστε μετά από αυτό. Θα δείτε ότι θα νιώθετε πολύ ανώτεροι, δυνατότεροι και έτοιμοι να προχωρήσετε με τη δική σας, υπέροχη ζωή!

3. Σε κάθε περίπτωση, επειδή είστε πιο έξυπνες από τους περισσότερους, εάν ακολουθήσατε μία από τις δυο παραπάνω επιλογές θα χρειαστεί να γιορτάσετε το γεγονός ότι ξεφύγατε από το τρελό οχτάρι και απελευθερωθήκατε! Πείτε στον εαυτό σας ένα δυνατό «μπράβο» που τα καταφέρατε, αγοράστε του ένα μικρό συμβολικό δωράκι ή δώστε του την ευκαιρία να κάνει κάτι που θα απολαύσει.

Επιβραβεύοντας τον εαυτό μας σε κάθε αλλαγή που επιτυγχάνει, εκείνος το θυμάται και έτσι την επόμενη φορά συνεργάζεται πολύ πιο εύκολα και γρήγορα εφόσον γνωρίζει ότι από αυτήν τη διαδικασία θα βγει κερδισμένος!

πηγή: tlife.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

Please follow and like us:
Ετικέτες:

ΧΩΡΙΣΜΟΣ: Τι να κάνεις αν έχεις εγκλωβιστεί στη στεναχώρια και στο θυμό

xorismos

ΧΩΡΙΣΜΟΣ: Τι να κάνεις αν έχεις εγκλωβιστεί στη στεναχώρια και στο θυμό

Μήπως κι εσείς μετά τον χωρισμό είστε δέσμιοι του συμπτώματος του «τρελού οχταριού», που σημαίνει ότι ενώ αισθάνεστε πολύ στεναχωρημένοι την επόμενη στιγμή σας πνίγει ο θυμός και θέλετε να τα «σπάσετε» όλα; Εάν ναι, χρειάζεται να γνωρίζετε ότι πρόκειται για μια υγιή ανθρώπινη αντίδραση στην προσπάθειά μας να αποδεσμευτούμε από μια συναισθηματική κατάσταση που μας πληγώνει.

Για όσο χρονικό διάστημα αισθανόμαστε στεναχωρημένοι, βρισκόμαστε σε σύνδεση με τον εαυτό μας, τον οποίο και «χαϊδεύουμε» νοητικά προσπαθώντας να τον βοηθήσουμε κατανοώντας τον και δίνοντάς του δίκιο για το οδυνηρό γεγονός, όπως είναι ένας χωρισμός από τον αγαπημένο μας. Στη συνέχεια όμως, όταν «χορτάσουμε» από αυτήν τη σύνδεση με όσα συμβαίνουν μέσα μας ξεκινάει η αντίδραση, η ένταση και ο θυμός. Έρχονται σκέψεις όπως ότι η ευθύνη δεν είναι αποκλειστικά δική μας, ότι και ο άλλος έκανε λάθη, ότι ήταν σκληρός, άκαρδος στα όρια της κακίας! Και φυσικά εξοργιζόμαστε.

ΣΤΑΜΑΤΗΣΕ ΤΟ…
Έως εδώ, όλα καλά. Όταν όμως αυτό το τρελό οχτάρι (δηλαδή του να πηγαίνεις από το ένα συναίσθημα στο άλλο και να ξαναγυρίζεις) μοιάζει να μην ολοκληρώνεται σε ένα χρονικό διάστημα ανάλογο με την σοβαρότητα και το χρόνο που διήρκησε η σχέση, τότε αυτό το καταστροφικό μοτίβο συμπεριφοράς χρειάζεται να διακοπεί ώστε να ολοκληρωθεί και η διαδικασία «πένθους» για τη σχέση που τελείωσε.

ΤΙ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ
Ο τρόπος είναι απλός. Καταρχήν είναι σημαντικό να κάνετε τη διάγνωση! Προσπαθήστε να παρατηρήσετε όσο το δυνατόν περισσότερο αντικειμενικά την εναλλαγή των συναισθημάτων σας και διαπιστώστε ποια είναι τα κύρια δυο συναισθήματα που βιώνετε περισσότερο. Συνήθως είναι ο θυμός και η μεγάλη στεναχώρια. Δεν το ονομάζω κατάθλιψη γιατί στην πραγματικότητα σπάνια εμφανίζεται αληθινή κατάθλιψη στους περισσότερους από εμάς. Πρόκειται απλά για θλίψη. Ο αληθινά καταθλιπτικός ορίζεται από την ιατρική ως ασθενής, νοσηλεύεται και παίρνει φαρμακευτική αγωγή, οπότε καλό θα ήταν να μην χρησιμοποιείτε τέτοιους όρους έτσι απλά, γιατί το μόνο που καταφέρνετε είναι να προγραμματίζετε τον εαυτό σας να συμπεριφέρεται και να αισθάνεται πολύ χειρότερα από ότι είναι στην πραγματικότητα. Το να πείτε «είμαι πολύ στεναχωρημένη» αρκεί.

Όταν καταγράψετε στο χαρτί τα δυο συναισθήματα προσπαθήστε την επόμενη φορά που είστε έτοιμοι να θυμώσετε και να ξεστομίσετε μια σειρά «κοσμητικών» επιθέτων για τον πρώην αγαπημένο σας να ακολουθήσετε την ακόλουθη τεχνική:

1. ΘΥΜΩΣΤΕ ΣΤΟ ΣΩΣΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ. Εάν είστε όπως οι περισσότεροι άνθρωποι, είναι πιθανόν να θυμώνετε με τον πρώην σύντροφό σας και όμως να βγάζετε τον θυμό σας στον πρώτο τυχόντα! Στη μαμά σας, στους φίλους σας, στους συναδέλφους ή στους πελάτες σας. Θυμηθείτε ότι δεν φταίνε εκείνοι και είναι άδικο να εκδικείστε κάθε άνθρωπο που σας πλησιάζει επειδή κάποιος άλλος φταίει.

2. ΣΙΩΠΗΣΤΕ. Ναι! Φανείτε περισσότερο σοφοί από τους περισσότερους ανθρώπους και μην πείτε τίποτα. Μην εκφράσετε θυμό. Μην ανοίξετε καν το στόμα σας εκείνη τη στιγμή αλλά αντί για αυτό χρησιμοποιήσετε αυτή την μαγική και δυνατή ενέργεια, την ίδια σας τη δύναμη για κάτι περισσότερο χρήσιμο για εσάς. Χρησιμοποιήστε την κινητήριο δύναμή σας (είναι η ίδια ενέργεια με αυτή που σας δίνει ζωή) σε κάτι πολύ ομορφότερο: σε ένα χόμπι, σε μια δραστηριότητα ή απλά βοηθήστε κάποιον άλλο που έχει την ανάγκη σας! Σημειώστε νοητικά πως αισθάνεστε μετά από αυτό. Θα δείτε ότι θα νιώθετε πολύ ανώτεροι, δυνατότεροι και έτοιμοι να προχωρήσετε με τη δική σας, υπέροχη ζωή!

3. Σε κάθε περίπτωση, επειδή είστε πιο έξυπνες από τους περισσότερους, εάν ακολουθήσατε μία από τις δυο παραπάνω επιλογές θα χρειαστεί να γιορτάσετε το γεγονός ότι ξεφύγατε από το τρελό οχτάρι και απελευθερωθήκατε! Πείτε στον εαυτό σας ένα δυνατό «μπράβο» που τα καταφέρατε, αγοράστε του ένα μικρό συμβολικό δωράκι ή δώστε του την ευκαιρία να κάνει κάτι που θα απολαύσει.

Επιβραβεύοντας τον εαυτό μας σε κάθε αλλαγή που επιτυγχάνει, εκείνος το θυμάται και έτσι την επόμενη φορά συνεργάζεται πολύ πιο εύκολα και γρήγορα εφόσον γνωρίζει ότι από αυτήν τη διαδικασία θα βγει κερδισμένος!

πηγή: tlife.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

Please follow and like us:
Ετικέτες:

Powered by Friktoria.com