ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ: 11 συμβουλές για να «επιβιώσετε» την περίοδο των γιορτών

ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ: 11 συμβουλές για να «επιβιώσετε» την περίοδο των γιορτών

29.12.18, 08:16

ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ: 11 συμβουλές για να «επιβιώσετε» την περίοδο των γιορτών

Ας το παραδεχτούμε: η περίοδος των γιορτών μπορεί να είναι διασκεδαστική, νοσταλγική και γενικά υπέροχη, αλλά μπορεί να γίνει και αγχωτική. Οι περισσότεροι από εμάς αισθανόμαστε ότι οι μέρες που δε δουλεύουμε είναι γεμάτες… δουλειές, ψώνια, οικογενειακές επισκέψεις και μετακινήσεις. Πώς μπορούμε να ξεπεράσουμε όμως όλο αυτό το άγχος, ή τουλάχιστον να το περιορίσουμε με τη βοήθεια της διατροφής;

Η ώρα περνάει και μόλις ολοκληρώσατε το στρώσιμο του τραπεζιού. Τώρα πρέπει να πάρετε μια βαθιά ανάσα και να ετοιμαστείτε για να υποδεχτείτε τους καλεσμένους σας. Αντί όμως να χαλαρώσετε και να «φορέσετε» το καλύτερό σας χαμόγελο, αγχώνεστε και σκέφτεστε αν είναι όλα στην εντέλεια: το φλουρί στη βασιλόπιτα το έβαλα; –Λες να το ξέχασα; -Τα κρασιά είναι στο ψυγείο; –Ωχ!

Το click@life σας προτείνει 11 τρόπους για να κάνετε τις διακοπές σας λιγότερο αγχωτικές και εξαντλητικές.

1. Ενισχύστε τον οργανισμό σας με βιταμίνη C

Οι αδένες και τα επινεφρίδια είναι εκείνα τα μέρη του σώματος, που χρειάζονται στο μεγαλύτερο βαθμό τη βιταμίνη C. Το άγχος για να τα προλάβετε όλα κατά τη διάρκεια των διακοπών, είναι εύκολο να καταστρέψει αυτό το απαραίτητο τονωτικό του ανοσοποιητικού συστήματος και παράλληλα θρεπτικό συστατικό του σώματός μας. Η κατανάλωση αλκοόλ εξαντλεί επίσης τη βιταμίνη C από το σώμα μας. Μια τυπική πρόσληψη είναι 1 γραμμάριο ημερησίως.

2. Φάτε λίγο ρόδι ή πιείτε χυμό ροδιού

Νέα έρευνα δείχνει ότι, τα ρόδια περιέχουν ουσίες που σταματούν την ιογενή αναπαραγωγή. Αυτό σημαίνει λιγότερες πιθανότητες να αρρωστήσετε αλλά και λιγότερες μέρες ασθενείας, αν έχετε ήδη αρρωστήσει.

3. Σταματήστε ό,τι κάνετε και πάρτε μια βαθιά ανάσα

Ακόμα και ένα-δυο λεπτά βαθιάς αναπνοής, κάνει τα επινεφρίδια να σταματήσουν να αντλούν τόση πολλή κορτιζόλη –εκείνη δηλαδή την ορμόνη του στρες που μας κάνει να αισθανόμαστε νευρικοί και να παίρνουμε βάρος.

4. Φάτε κάτι πριν βγείτε έξω

Με αυτόν τον τρόπο, θα αποφύγετε να καταναλώσετε έτοιμα, παχυντικά και ανθυγιεινά φαγητά που σας παχαίνουν, δεν έχουν καμιά απολύτως διατροφική αξία και μάλιστα κοστίζουν παραπάνω από όσο θα έπρεπε.

5. Πάρτε μια βιταμίνη από το σύμπλεγμα βιταμινών Β

Το σύμπλεγμα αυτών των βιταμινών εξαντλείται εύκολα και γρήγορα όταν ο οργανισμός μας βρίσκεται υπό πίεση ή όταν καταναλώνουμε αλκοόλ. Οι βιταμίνες Β τροφοδοτούν με ενέργεια το σώμα μας. Εάν λοιπόν νιώθετε εξαντλημένοι, αυτού του είδους οι βιταμίνες θα σας βοηθήσουν. Μια τυπική πρόσληψη είναι 50 έως 100 mg για μερικές από τις βιταμίνες Β ημερησίως.

6. Πίνετε περισσότερο νερό

Το σώμα μας αποτελείται κατά κύριο λόγο από νερό. Όταν δεν πίνουμε αρκετό για να αναπληρωθούν οι πιθανές απώλειες, κανένα από τα συστήματα του σώματός μας δεν θα καταφέρει να λειτουργήσει αποτελεσματικά. Θα αισθανόμαστε κουρασμένοι ή θα έχουμε πονοκέφαλο και άλγη και δε θα μπορούμε να αποκρούσουμε εποχικούς ιούς.

7. Βρείτε λίγο χρόνο για τον εαυτό σας

Κάντε ένα ζεστό μπάνιο, διαβάστε, χαλαρώστε ή όπως και να έχει, κάντε κάτι που σας ευχαριστεί. Είναι εύκολο να ξεχάσουμε τις προσωπικές μας ανάγκες, όταν υπάρχουν τόσες πολλές απαιτήσεις μέσα στο πρόγραμμά μας.

8. Πιείτε ένα φλιτζάνι πράσινο τσάι

Το ρόφημα αυτό, διατηρεί σταθερή την ενέργεια στο σώμα μας εξισορροπώντας τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα. Η επιγαλλοκατεχίνη (EGCG) που βρίσκεται στο πράσινο τσάι, βελτιώνει τη χρήση της ινσουλίνης από το σώμα, για να αποτρέψει την εμφάνιση σακχάρου στο αίμα και διάφορα άλλα προβλήματα, που μπορούν να οδηγήσουν σε κόπωση, ευερεθιστότητα και επιθυμία για ανθυγιεινά τρόφιμα, που συνήθως τείνουμε να καταναλώνουμε κατά τη διάρκεια των διακοπών.

9. Προτιμήστε ένα υγιεινό σνακ

Είναι πάρα πολύ εύκολο να παραμελήσετε τις υγιεινές διατροφικές σας συνήθειες αυτή την εποχή του έτους, εξαιτίας των γιορτών και άρα των συνεχόμενων γευμάτων σε φιλικά σπίτια. Τα υγιεινά σνακ θα μειώσουν την επιθυμία σας για ανθυγιεινά γεύματα και θα κρατήσουν τα επίπεδα ενέργειας στο σώμα σας σταθερά όλη την ημέρα. Μερικές καλές επιλογές είναι το σέλερι, τα ανάλατα αμύγδαλα ή καρύδια, οι ανάλατοι ηλιόσποροι, ένα ποτήρι γάλα και τα φρέσκα φρούτα.

10. Βγείτε έξω για λίγο καθαρό αέρα

Ο φρέσκος και πλούσιος σε οξυγόνο αέρας, αναζωογονεί και γεμίζει με ενέργεια το σώμα μας. Καθώς αυτή την εποχή του χρόνου είναι εύκολο να ξεχαστούμε να βγούμε έξω για μια δόση φρέσκου αέρα, ακόμα κι αν είναι μόνο για δέκα ή δεκαπέντε λεπτά, μια χαλαρή βόλτα σε εξωτερικό χώρο μπορεί να αυξήσει την ενέργεια και τη διάθεσή μας.

11. Εκμεταλλευτείτε τα διατροφικά οφέλη ορισμένων γιορτινών τροφών

Το μέλι πάνω στο ζαμπόν, τα λαχανικά με σκούρο πράσινο χρώμα, η γαλοπούλα και η γέμισή της, ακόμη και τα μελομακάρονα, είναι τροφές που μας γεμίζουν ενέργεια και βιταμίνες. Μην τις περιφρονείτε, ωστόσο μην το παρακάνετε κιόλας. Τα μελομακάρονα λόγου χάρη μπορεί να έχουν κανέλα, μέλι και καρύδια, ως κύρια συστατικά, που είναι εξαιρετικά ευεργετικά για τον οργανισμό μας, δεν παύουν όμως να παχαίνουν πολύ. Μέτρον άριστον που έλεγαν και οι αρχαίοι ημών πρόγονοι.

πηγή: clickatlife.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

Μοιράσου το:

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.